بررسی نسبت Anchor Text برای سئو


بررسی نسبت Anchor Text برای سئو



حسابداری فروشگاهی

بسیاری از سئوکاران برای رتبه بندی در گوگل نسبت های Anchor Text را مهم می دانند. اما آیا واقعاً جای نگرانی است؟

ایده های زیادی در مورد نسبت anchor text و بهترین نسبت برای رتبه بندی در Google وجود دارد. برخی از متخصصان جستجوگرها در مورد میلیون ها نتیجه جستجو تحقیق کرده اند و نسبت های متداول متن را برای سایت های دارای رتبه برتر کشف کرده اند. آیا این نسبت های anchor textکلید رتبه بندی بهتر و پرهیز از مجازات های دستی است؟

Anchor Text

Anchor text نام فنی کلمات مورد استفاده در پیوند از یک صفحه به صفحه وب دیگر است. گاهی اوقات Anchor text "اینجا را کلیک کنید" است. گاهی اوقات Anchor text "بهترین سئو دالاس ، تگزاس" است.

Anchor text مانند "اینجا را کلیک کنید" برای اهداف رتبه بندی توسط Google نادیده گرفته می شود. اما می توان از یک Anchor text مانند "بهترین سئو دالاس ، تگزاس" برای کمک به رتبه بندی صفحه پیوند داده شده برای عبارت جستجوی بهترین سئو دالاس ، تگزاس استفاده کرد زیرا Google ا Anchor text برای اهداف رتبه بندی استفاده می کند

سابقه استفاده از Anchor text توسط Google

بنیانگذاران گوگل ، سرگئی برین و لارنس پیج در سال 1998 یک مقاله تحقیقاتی نوشتند که رویکرد ابتکاری Google PageRank را توصیف کرد.

عنوان مقاله تحقیقاتی ، آناتومی یک موتور جستجوی فرامتنی در مقیاس بزرگ است.

مقاله تحقیق منطق استفاده از Anchor text را برای اهداف رتبه بندی توضیح می دهد:

"متن پیوندها در موتور جستجوی ما به روشی خاص بررسی می شود. بیشتر موتورهای جستجو متن پیوند را با صفحه ای که پیوند در آن است مرتبط می کنند. علاوه بر این ، ما آن را با صفحه ای که پیوند به آن اشاره دارد مرتبط می کنیم. "

در بخش دیگری از مقاله تحقیق ، نویسندگان توضیح می دهند که چگونه Google تأثیر کلمات کلیدی را کاهش می دهد (احتمالاً برای جلوگیری از تأثیر بیش از حد استفاده از کلمات کلیدی). آنها توضیح می دهند که این امر از تأثیر بیش از حد هر عامل رتبه بندی جلوگیری می کند.

در نقل قول زیر ، جایی که بنیانگذاران Google از کلمه "بازدید" استفاده می کنند ، آنچه در مورد آن صحبت می کنند کلمه کلیدی است که در یک صفحه وب یافت می شود.

"... ما در بازدید از Anchor text و PageRank سند فاکتور می گیریم. تلفیق همه این اطلاعات به یک درجه دشوار است. ما عملکرد رتبه بندی خود را طوری طراحی کردیم که هیچ عامل خاصی نتواند بیش از حد نفوذ داشته باشد.

ابتدا ساده ترین حالت را مورد بررسی قرار دهید - پرس و جو با یک کلمه. Google برای رتبه بندی یک سند با یک عبارت جستجوگر کلمه ، Google به لیست مورد نظر آن سند برای آن کلمه نگاه می کند. گوگل هر ضربه را یکی از انواع مختلف (عنوان ، Anchor text ، URL ، فونت بزرگ متن ساده ، فونت کوچک متن ساده ، ...) می داند که هرکدام از آنها وزن مخصوص خود را دارند. وزن های نوع ، بردار نمایه شده بر اساس نوع را تشکیل می دهند.

Google تعداد بازدیدهای هر نوع را در لیست بازدیدها محاسبه می کند. سپس هر شمارش به یک شمارش وزن تبدیل می شود. تعداد شمارش در ابتدا با شمارش به صورت خطی افزایش می یابد اما به سرعت کاهش می یابد تا بیش از یک تعداد مشخص کمکی نکند. "

بنابراین در همانجا می بینید که نوعی نسبت وجود دارد که گوگل از آن برای کاهش اثر سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

همانطور که قبلا ذکر شد ، هدف احتمالاً جلوگیری از ترفند محبوب رتبه بندی پر کردن کلمات کلیدی بود.

برخی ممکن است بگویند که حد بالای فوق در ایجاد نسبت Anchor text نقش داشته است. اما در واقع اینطور نیست.

طبق تجربه من ، مفهوم نسبت Anchor text در جامعه سئو به طور فعال مورد بحث قرار نگرفت تا اینکه حدود سال 2005 پس از آنکه گوگل اعلام کرد که آنها از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیرعادی استفاده می کنند ، در جامعه جستجو نمی شود.

هنگامی که نسبت های Anchor Text محبوب شدند

با این وجود نسبت متن Anchor تا مدتی پس از سال 2005 تبدیل به یک چیز مهم نشد. در ماه مه 2005 در PubCon در نیواورلئان گوگل اعلام کرد که آنها از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می کنند.

در آن روزها من در سانفرانسیسکو ، حدود 45 دقیقه با Google فاصله داشتم و چندین بار برای بازدید از دانشگاه دعوت شدم و این فرصت را داشتم تا با اعضای تیم مبارزه با هرزنامه Google از جمله یکی از اعضا که به من گفت تخصص آماری دارد در این مورد صحبت کنم.

ایده تجزیه و تحلیل آماری که برای شناسایی الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می شود ، جامعه SEO را برای تغییر در تاکتیک ها و ایجاد "طبیعی جلوه دادن" پیوندها ترساند. اینکه Google از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیر طبیعی استفاده می کند ، منشأ عبارت پیوندهایی است که طبیعی به نظر می رسند.

همه سعی داشتند از تجزیه و تحلیل آماری برای الگوهای پیوند غیر طبیعی جلوگیری کنند بنابراین طبیعی است که با الگوبرداری از الگوهای پیوند وب سایت های غیر هرزنامه طبیعی به نظر برسید.

چگونه Google پیوندها را مدیریت می کند

موتور جستجوی Google امروز با آنچه در سال 2005 بود کاملا متفاوت است.

به عنوان مثال ، گوگل در سال 2020 استفاده از هوش مصنوعی را در سطح نمایه سازی برای جلوگیری از ورود سایت های هرزنامه به ایندکس آغاز کرد (استناد: Google Announces it Uses Spam Fighting AI) ، بدین معنی که تمام پیوندهای موجود در آن صفحات هرزنامه فرصتی برای تأثیرگذاری در رتبه بندی ندارند. . هوش مصنوعی ضد هرزنامه Google همچنین در نقاط دیگر هرزنامه را جلب می کند.

الگوریتمی به نام الگوریتم پنگوئن وجود دارد که اختصاص به شناسایی پیوندهای غیر طبیعی در زمان واقعی هنگام کشف آنها دارد. هیچ کس نمی داند در الگوریتم پنگوئن چیست. این می تواند از تجزیه و تحلیل آماری استفاده کند یا شاید اینطور نباشد.

با معرفی فناوری های جدید ، بازنشسته های قدیمی بازنشسته می شوند. حتی الگوریتم PageRank Google نیز بازنشسته شد و در سال 2006 نسخه جدیدی جایگزین آن شد (استناد: Googler Says PageRank در 2006 جایگزین شد).

آیا امروز Google از نسبت های Anchor Text استفاده می کند؟

Anchor Text از سال 2005 محبوبیت پیدا کرد ، این مدت زمان بسیار طولانی است. موتورهای جستجو به جلو حرکت کرده اند.

مشخص نیست که آیا نسبت Anchor Text ممکن است باعث پرچم گذاری سایتی برای بررسی دستی شود. این قطعاً در حیطه امکانات است اما به نظر من اگر همه پیوندها 100٪ طبیعی باشند و نتیجه فعالیت های غیر طبیعی پیوند نباشند ، احتمالاً نباید مورد توجه قرار گیرد.

شاید مهمترین مشاهداتی که امروزه می توان در مورد نسبت Anchor Text انجام داد این است که هر کسی نگران نسبت Anchor Text است در حال ایجاد پیوندهایی مانند سال 2005 است و از الگوریتم های مرتبط با پیوند و ابزارهای مبارزه با اسپم AI که امروزه از موتورهای جستجوگر مدرن استفاده می شود ، بی اطلاع است. پیوندهای غیر طبیعی را مشاهده و رها کنید.